Logo
Irene Nordlien • des. 05, 2023

Nytt lønnssystem

Vi bytter lønnssystem og det vil i større eller mindre grad påvirke kundene våre

Vårt lenge prefererte lønnssystem, Huldt & Lillevik, legges ned fra nyttår i 2023. Vi er derfor nødt til å bytte lønnssystem. Dette har vært en lang prosess hos oss, hvor vi har vurdert mange muligheter frem og tilbake og opp og ned og egentlig på kryss og tvers. Til slutt har vi landet på at i RHR skal vi bruke 24SevenOffice på lønn fremover, og at det kommer til å bli veldig bra!


Hvorfor 24SevenOffice?

Grunnen til at vi landet på dette systemet, er en helhetsvurdering, men hovedpunktene var:

  • God integrasjon mot de regnskapssystemene vi bruker
  • Kort vei fra innspill til utvikling av system
  • Fleksibilitet
  • Mer intuitivt enn sine konkurrenter
  • Pris


Hva vil dette ha å si for våre kunder?

For noen kunder vil det være kun lønnsslippen som vil se litt annerledes ut, for andre vil dette gi store muligheter for effektivisering og forbedring.


Vi har i dag fortsatt noen kunder som har manuelle reiseregninger og utlegg, dette kan nå løses enkelt ved at den ansatte fører dette via sin egen telefon, det godkjennes av lederen og det kommer videre direkte inn til lønn.


Det vil nå også være mulighet for tilgang direkte inn i systemet for HR og lønnsansatte hos dere. Det vil da være mulighet for å endre enkel informasjon på ferie, fravær og ansatt informasjon. Det er også muligheter for å ta ut enkelte rapporter som kanskje vil kunne gi bedre oversikt.


Prisen vil også forandre seg. Systemleverandører priser nå helt annerledes enn de har gjort tidligere og det gjør at systemtilganger koster vesentlig mer enn de har gjort tidligere. Det er i stor grad stykkpris og denne vil øke for alle. Se eget informasjonsbrev fra oss angående dette.


Når og hvordan skjer dette byttet?

Vi kommer til å gjennomføre overgangen løpende gjennom desember og januar. Vi kjører ferdig 2023 og sender a-melding personoppsummering til alle så fort det er klart etter siste lønnskjøring på 2023. Deretter konverteres hele klienten fra H&L til 24O.

Målet er at våre kunder skal merke minst mulig til denne overgangen, men det har lett for å dukke opp noen utfordringer man ikke forutså når man skal implementere nye systemer. Vi håper derfor at dere kan være litt tålmodige med oss i overgangen! Vi skal imidlertid gjøre alt vi kan for at dette skal gå så smidig som mulig og at alle skal få lønn på konto til riktig tid også fra nytt system.


Har dere spørsmål angående dette, må dere bare ta kontakt med oss, vi svarer etter beste evne:-)

Vil du lese mer om 24SevenOffice kan du gå inn her.

Share by: